טבעונים מטיילים: מדריך לברלין / חלק ב'

בבוקר היום השלישי שלנו בברלין הכנו סנדביצ'ים מפוארים לארוחת הבוקר והתנהלנו בעצלתיים. אחר כך יצאנו לחרוש את אי המוזיאונים וקינחנו בביקור במוזיאון DDR המוקדש לתרבות המזרח גרמנית.

כשהיינו עייפות מאוד ורעבות להפליא חזרנו אל Lychener Strasse, הפעם אל מספר 4.
Chaostheorie הוא בית קפה/בר קטן ובעל אווירה ביתית.
התפריט לא ענק, אבל מספק. הזמנו טוסטים ובירה, שהגיעה בספלי קרמיקה ענקיים קפואים.
נהנינו מאוד מהאווירה והסכמנו על כך שאם היינו שוהות בברלין יותר מכמה ימים, לבטח היינו חוזרות אל המקום שוב ושוב.

כאן המקום להתוודות ולספר שהפעם, לראשונה מזה שנים ארוכות, השארתי את ה-DSLR בבית.
היתה לי מצלמת פוקט קטנה מהסוג שמתעב תאורה חלשה ו – אני מקווה שכולם יושבים – סמארטפון. באור יום בחוץ הכל יופי-טופי. במקומות חשוכים כמו Chaostheorie המצב מזהיר פחות.

***

את יום רביעי פתחנו בפטיסרי הטבעונית Ohlala.
מכיוון שהשעה היתה כבר חצות היום ואנחנו משתדלות לא לחיות על שוקולד ועל מתוקים (אני יכולה לעשות זאת בלי בעיה!), הזמנו שתי עסקיות של קיש וסלט.
הקישים, אחד קיש תפוחי אדמה והשני עם חצילים, היו נחמדים אך לא מיוחדים ולא השאירו יותר מדי חותם – הבצק היה טוב, המילויים פחות. לא משהו לכתוב עליו הביתה (או בבלוג).
הארוחה היתה משביעה למדי אבל לא יכולנו לעמוד בפני תצוגת הקינוחים ולכן לקחנו אחד לדרך.

נסענו לראות את ארמון שרלוטנבורג ולטייל בגניו.
שם, באווירה אירופית, פתחנו את הקופסה הקטנה מ-Ohlala. אחרי ביס אחד מפירמידת השוקולד במילוי מוס קליל הצטערנו שלא קנינו עוד כמה קינוחים. ה-"Indiana" חוסל במהירות שיא ותהינו אם אנחנו בכל זאת יכולות לעבור לגור במקרר הקינוחים של Ohlala.

פירמידת שוקולד במילוי קרם קטיפתי

בערב המשכנו לכיוון רחוב הקניות Wilmersdorfer straße. רחרחנו סבונים טבעוניים סופר יקרים ב-Lush (בקניון Wilmersdorfer Arcaden. שימו לב שלא כל מוצרי המותג טבעוניים) ורכשנו מטריה כי שערי השמיים נפתחו, אבל היעד המרכזי שלנו היה ברחוב צולב – Vaust Braugaststatte Berlin.
במלה אחת: וואו!
בשתי מלים: אל תפספסו!
בשלוש: "'!Z'is you can eat"

המסעדה, שהיא גם מבשלת בירה קטנה, התגלתה כמקום נאה לעין, חמים ונעים.
התפריט מורכב מכמה מנות לבחירה – ראשונות, עיקריות וקינוחים ולדברי המלצרית המנות המוצעות משתנות לעתים קרובות.
לא היינו מאוד רעבות והבראטוורסט (נקניקיה בסגנון גרמני) בדיוק נגמרה ולכן בחרנו במנה ראשונה אחת שהתגלתה כמעולה – טמפה בסגנון אסיאתי (המלצר טרח להגיד – בשלוש מלים – שגם הפרח אכיל. טעמתי. חרצית!) ובמנה גרמנית קלאסית – שניצל, פירה ופטריות מוקרמות.
וכמובן, היתה גם בירה.
סבתנו הפולניה בטח היתה מאושרת שם למעלה משום שאחרי דקות ספורות השארנו צלחות נקיות. אם לא היינו במסעדה יפה באירופה אולי אפילו הייתי משתמשת בלשון כדי לחסוך לחבר'ה במטבח את מלאכת הדחת הכלים.
אל תחמיצו ביקור ב-Vaust. מחירי המנות אמנם אינם זולים במיוחד – כ-14€ למנה עיקרית, אולם לדעתנו החוויה הכוללת שווה כל סנט.

כתובות ופרטים נוספים

Chaostheorie Berlin
Lychener Straße 4
+49 30 66401386

Ohlala

באו-לה-לה! יש בראנץ' בסופי שבוע, בימים שבת וראשון מ-11 ועד 15.